Forum Projekt Egida Strona Główna Projekt Egida
Forum autorskiego settingu RPG "Egida"
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Opis Profesji cz.1 - Rycerz

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Projekt Egida Strona Główna -> Profesje
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek




Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 10:39, 17 Lut 2008    Temat postu: Opis Profesji cz.1 - Rycerz

RYCERZ

I Opis ogólny fabularny

Widzę, więc chłopcze, że chciałbyś wstąpić w szeregi najznakomitszej formacji rycerskiej, jaka kiedykolwiek istniała? Musisz jednak przedtem wiedzieć, że nie jest to sielanka rodem z pieśni, a smoków od dawna nasz zakon nie ubija, bo nie istnieją. Jednak życie rycerza nie może zostać nazwane łatwym, nie w dzisiejszych czasach, w których pełno złodziei, rozbójników, zabójców, intryg i matactw. Wszystkiemu temu musimy stawiać czoło my – Zakon św. Maurycego, strzegący porządku w dzisiejszych czasach. Ale nie o naszej organizacji mam ci teraz mówić, a o życiu rycerza. Jeżeli jesteś silny, dobrze zbudowany, w miarę zręczny i bardzo elokwentny, to jesteś dobrym materiałem na rycerza. Wystarczy, że będziesz trzymał się kodeksu swojej formacji, podstawowego kodeksu rycerskiego, skryptu zachowań według dam, formularza rozmowy z władcą, księgi pomocy słabszym i podstawowych zasad dobrego wychowania, a także będziesz świetny w krasomówstwie, to możesz śmiało nazywać się rycerzem przez duże „R”. Ulubioną bronią rycerza jest oczywiście długi miecz, chociaż używamy też czasem pik, włóczni i toporów. Cała reszta broni jest po prostu nieelegancka i nie godna rycerza naszego pokroju, rozumiesz?
Oczywiście złocista tarcza, srebrna zbroja płytowa i biały rumak ze złotą grzywą są jak najbardziej na miejscu, ale ostatnimi czasy ciężko je dostać, więc zadowól się lepiej siwym koniem, dobrą zbroją paskową lub kolczugą na początek i starą tarczą ojca, a jeżeli twój szanowny ojciec takowej nie miał, to może znaczyć to tylko dwie rzeczy: Ty także jej nie potrzebujesz, lub to, że po prostu musisz sobie taką kupić.

II Opis poszczególnych klas:

1.Podział klasy:

Giermek -> Rycerz -> Templariusz
-> Błędny Rycerz -> Rycerz Legenda



0.Giermek, to zwykły pomiot rycerzy, kiedy już zostaniesz pasowany, bo co do tego nie mam żadnych wątpliwości, to także możesz jednego przygarnąć. Będzie on nosił za tobą twój miecz ( lub topór, itp.), tarczę i będzie prowadził twojego konia, kiedy zachce ci się spaceru.

Maksymalne statystyki:
Sił 10
Zrę 5
Bud 9
Int 5
Wia Wybór
Char 9





1a.Rycerz, no tu już możesz się bez wstydu pokazać miastu. Jesteś jednym z tych wielkoludów w lśniących zbrojach, na koniach, którzy jednym machnięciem miecza potrafią zdmuchnąć głowę Goblina ze wschodu z szyi.

Maksymalne statystyki:
Sił 15
Zrę 12
Bud 14
Int 10
Wia Wybór
Char 15



1b. Błędni Rycerze to żywe legendy, wiele się słyszy o ich wyczynach, o tym jak rozbili obóz w Zakazanym Lesie, o tym jak flirtowali potem z Panią Jeziora. O wielkich bitwach z Goblinami na wschodzie, gdzie on i jego świta przesądzili losy bitwy. Wygrali oczywiście. Mimo tych wszystkich wyczynów nie widać na jego ciele ani jednej szramy, na jego mieczu nie da się znaleźć uszczerbków, a jego tarcza i włócznia cały czas są w całości. Nawet na pochwie nie widać wielu przecięć, od szybkiego wyjmowania miecza… No, ale cóż, to profesjonalista, więc może jego przeciwnicy po prostu nie zdążyli nigdy go dotknąć.

Maksymalne statystyki:
Sił 13
Zrę 15
Bud 14
Int 15
Wia Wybór
Char 17



2a.Templariusze to zakonni rycerze, takich nie spotkasz na balach i króli, czy w towarzystwie dam. Oni nie tym są zainteresowani. Takich spotkasz raczej na krucjatach w Ziemi Świętej. Żałują tylko, że tak mało tych pogan na świecie dzisiejszym. Bo gdyby urodzili się ze 100 lat wcześniej… Wtedy mieliby roboty po uszy.

Maksymalne statystyki:
Sił 20
Zrę 17
Bud 20
Int 15
Wia (Minimum 15)
Char 16







2b. Rycerz Legenda to człowiek, którego możesz zobaczyć na ulicy, ale raczej z nim nie porozmawiasz. Zawsze otacza go ścisły korowód zakochanych w nim po uszy królewien, szlachcianek i chłopów, którzy chcą być jak on. Ma, co najmniej 6 giermków, dwóch nosi jedną rzecz, inaczej mogliby upuścić, a na drugą taką rzecz albo takowego rycerze nie stać, albo takiej nie ma. Zazwyczaj jednak Rycerz taki siedzi na dworze u jednego z najbogatszych władców współczesnego świata, gdzie flirtując z księżniczką, zapewnia sobie spokojny byt aż do śmieci.

Maksymalne statystyki:
Sił 16
Zrę 20
Bud 16
Int 19
Wia Wybór
Char 20

III Zwiększanie się atrybutów, co poziom:

Każda klasa profesji rycerskiej, co poziom otrzymuje 2 pkt atrybutów, które może wydać do jakiegoś atrybutu. Przykładowo, jeżeli Sir Lancelot ma następujące statystyki…

Sił 12
Zrę 7
Bud 8
Int 3
Wia 20
Char 10

…i jest błędnym rycerzem, to przy awansie może sobie podnieść jakikolwiek atrybut
O 2 punkty (w czasie sesji MG mówi, że poświęcił na zwiększenie przykładowo swojej zręczności 2 tygodnie). Jeżeli jednak chciałby podnieść swoją siłę o 2 punkty, MG nie może mu na to pozwolić, gdyż Lancelot nie ma już potencjału, by trenować nad swoimi mięśniami(max. siły dla błędnego rycerza wynosi 13, a Lancelot ma 12, więc może wydać na siłę tylko jeden punkt, aż nie stanie się rycerzem legendą i zwiększą się jego ograniczenia atrybutów). Wtedy może pracować nad swoimi mięśniami tylko tydzień, a drugi tydzień czasu musi pracować nad czymś innym.











IV Umiejętności profesji:

Każda postać, która ma profesję rycerską, może wybierać umiejętności rycerskie i ogólne własnego wyboru.

Lista umiejętności rycerskich:

Jeździectwo
Walka Wręcz
Ostrza
Obuchy
Włócznie
Parowanie
Dyplomacja
Flirt
Przemówienia
Atletyka
Sprawność

Oczywiście, jeżeli templariusz chciałby nauczyć się dawać sakramenty, a MG uzna, że nie zaburzy to rozgrywki, może to zrobić, nie ma przeszkód.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FiFi
Administrator



Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: K-ce

PostWysłany: Nie 17:25, 17 Lut 2008    Temat postu:

Kurde... Tydzień posuchy a tu nagle szok Very Happy Gratz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Projekt Egida Strona Główna -> Profesje Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin