Forum Projekt Egida Strona Główna Projekt Egida
Forum autorskiego settingu RPG "Egida"
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Prosta, łatwa i przyjemna(nie dla mnie:P) walka!!

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Projekt Egida Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek




Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 9:53, 02 Paź 2008    Temat postu: Prosta, łatwa i przyjemna(nie dla mnie:P) walka!!

WSTĘP
Panowie,mam dzisiaj luźniejszy dzień, więc zdołałem dopełnić moich obietnic i napisać tą mechanikę. A więc udało się, mam ten problem z głowy. Fifi, możesz zamknąć wszystkie tematy od walce, które dotychczas powstały, bo oto pokażę wam naprawdę łatwą walkę, opierającą się w 75%(jeśli nie w większym stopniu) na zwykłej mechanice.

KONKRETY
Walka będzie składała się z rund, tak jak w walce bokserskiej, z tym, że w boksie runda ma określony limit czasowy, a u nas będą to 2 kolejki, każda dla jednego gracza.
Ilość ataków w jednej kolejce zależy w pierwszej rundzie od Inicjatywy(INI) gracza(jakąś trzeba ustalić), a w późniejszych rundach od szybkości(SPD).
Zakładając, że gracz 1 ma SPD = 7, a gracz 2 SPD = 8, to pierwszy zaatakuje gracz nr 2. Jeśli wartości SPD/INI się równoważą, to rzucamy czystą kością(tak będę określał rzut bez żadnych modyfikatorów), a kto otrzyma większy wynik ten będzie atakował pierwszy przez całą walkę.
Jeśli jednak SPD gracza nr 1 będzie miała wartość = 10, a gracza 2 zaledwie 5, to gracz nr 1 w swojej kolejce zdąży zaatakować gracza nr 2 aż dwukrotnie(!), krótko mówiąc, ilość ataków, które można wykonać w jednej kolejce, to wartości SPD/INI podzielone większa przez mniejszą(jeśli atakuje gracz z większą szybkością), lub 1, jeśli atakuje gracz z mniejszą SPD , lub SPD są równe/ żadna nie jest przynajmniej 2 razy większa od drugiej.

Przebieg ataku.

Kiedy już ustalimy, kto, kiedy i ile razy atakuje, należy za każdy atak rzucić 3k20. Tak jak w mechanice podstawowej, każda kość odpowiada jakiejś wartości. A więc:

Pierwsze k20: Rzut z modyfikatorem pierwszej wartości walki. 1. wartość walki, jest to średnia wyciągnięta z Siły i Zręczności postaci atakującej,
Drugie k20: Rzut z modyfikatorem wypływającym, umiejętności posługiwania się bronią, która atakujemy,
Trzecie k20: Łatwo domyślić się, że jest to rzut z modyfikatorem ze szczęścia.

W Obronie rzucamy 3k20, ale wartości wyglądają tak:
Pierwsze k20: Rzut z modyfikatorem z Pierwszej wartości obrony(Średnia wyciągnięta ze zręczności i budowy)
Drugie k20: Rzut z modyfikatorem parowania/uniku (Przed rzutami, należy zadeklarować, co chce się zrobić, sparować czy uniknąć)
Trzecie k20:: rzut z modyfikatorem ze szczęścia.

Z każdej sumy wyników (tak jak w mechanice podstawowej) wyciągamy średnią. Następnie przeciwstawiamy sobie wyniki zaokrąglone w górę i większy z nich wygrywa. Wygrana ataku, oznacza przejście do rzutu kośćmi obrażeń, a wygrana obrony unik lub sparowanie i zamianę funkcji(Atak zaczyna się bronić, a defensor przechodzi do natarcia).


CELOWANIE
Oczywiście nie zawsze będziemy siec w to samo miejsce, gracz może zadeklarować, w które miejsce ciała będzie celował. Otrzymuje wtedy odpowiednią karę do testu 3k20, a reszta odbywa się normalnie.

Kary z celowania:
Głowa -10
Tułów -6
Ręce - 3
Dłonie -5
Nogi -5

Jeśli jednak uda mu się trafić w miejsce, w które celował do rzutu na obrażenia otrzyma odpowiednią premię.

Premie do obrażeń z celowania:
Głowa +60 do wyniku (jeśli trafiony nie jest jakimś herosem powyżej 17 lvl to śmierć na miejscu)
Tułów +20-25%
Ręce +10-20%
Dłonie +5-10%
Nogi +10-20%

Oczywiście udane trafienie w rękę/dłoń oznacza zmniejszenie mobilności przeciwnika/gracza (znacznie pada szybkość i inicjatywa). Jeżeli postać została trafiona w rękę, która trzyma miecz, wypuszcza miecz i nie może już walczyć, chyba, że nauczy się szermierki drugą ręka. Trafienie w nogę zaś, albo doprowadza do kalectwa postaci (cóż trzeba będzie z tym żyć Very Happy)
, albo powoduje tylko uraz w postaci złamania kości (czasowe kalectwo), a na pewno obniża mobilność i to dużo bardziej niż trafienie w rękę.

(Do twórców)Aby walka była szybka, a gracze woleli jej unikać z samego początku, aż do poziomu Epiku, zalecam bardzo niskie poziomy HP. Tutaj są moje przykłady:

1lvl </= 10 HP
2lvl </= 13 HP
3lvl </= 15 HP
4lvl </= 18 HP
5lvl </= 20 HP
...
16lvl </= ok.60/70 HP

Mam nadzieję, że to zrozumiecie, jeśli uznasz Ziemniak, że to nie zrozumiałe, to feel free żeby to przerobić Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ściemniak




Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:28, 02 Paź 2008    Temat postu:

Znaczy mniej więcej kumam, tylko troszkę się doczepie HP - to trzeba zastąpić. Ale, żeby nie było, że masz mnie od razu zajebać, to powiem, że odwaliłeś kawał dobrej roboty Razz. Ja proponuje, żeby te HP zastąpić jakąś Żywotnością, a ta, wraz z Obroną, Atakiem, Szybkością i Inicjatywą stanowić będzie Współczynniki pomocnicze. No to tyle z mojej inicjatywy, pozostaje mi tylko dać wielki THANKS za wykonaną dobrze robotę! Szacun, trzymaj tak dalej. Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek




Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:32, 02 Paź 2008    Temat postu:

Hp to nazwa pomocnicza jest:P Wiadomo co to jest i do czego służy, to jak wy to sobie w słowa ubierzecie to inny problem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FiFi
Administrator



Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: K-ce

PostWysłany: Czw 21:27, 02 Paź 2008    Temat postu:

Tomek agbar!!! Tomek agbar!!! GZ, nawet ja to kumam xD mnie tam wszystko pasuje i nie mam zastrzezen.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ściemniak




Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 14:04, 03 Paź 2008    Temat postu:

To co, zaczynamy beta-testy? Do Tomka: jak najszybciej skołuj mi te staty broni, a ja postaram się zająć ich fabularnym opisem. W razie czego prześle ci listę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek




Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 17:52, 03 Paź 2008    Temat postu:

No przecież kurna wrzuciłem ci je na forum Very Happy. To ty masz listę broni ,więc to ty musisz sobie do nich liczby dopasować Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ściemniak




Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 14:54, 18 Paź 2008    Temat postu:

Znaczy wiesz, chodziło mi to, żeby zrobić tak jak poprzednio - ja się zajmę opisem broni itp, następnie poślę Ci tą listą wraz z jakimiś wskazówkami, a ty dopasujesz staty - szybkość, obrona, atak - do poszczególnej broni. Co Ty na to?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek




Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 9:27, 19 Paź 2008    Temat postu:

No skoro tak mówisz, to co sie będę spierał. Dawaj te bronie i jakieś opisy do nich. Tylko niech maja jakieś opisy typu słaba, wolna do dupy itp Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Projekt Egida Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin