Forum Projekt Egida Strona Główna Projekt Egida
Forum autorskiego settingu RPG "Egida"
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

UMIEJĘTNOŚCI 29.09.2008r Najaktualniejsze!!

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Projekt Egida Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek




Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:54, 29 Wrz 2008    Temat postu: UMIEJĘTNOŚCI 29.09.2008r Najaktualniejsze!!

Mechanika

Testowanie umiejętności
Podczas gry często trzeba będzie wyciągnąć kości i liczyć na łut szczęścia przy rzucie. Bardzo dużo czynności jest bowiem związana z różnymi Umiejętnościami i nieraz trzeba będzie te nasze zdolności przetestować. W pewnym momencie, gdy gracz zadeklaruje wykonanie jakieś czynności, MG poda Stopień Trudności (czyli w skrócie ST) Testu, następnie w oparciu o jaką Umiejętność i jaki Współczynnik będziemy rzucać. Jeśli nam się poszczęściło i wynik na kostkach jest wyższy niż ST, oznacza to sukces. Jeśli nie.. niestety tym razem się nie udało....

P.S.
Oczywiście, z Egidy płynie większa przyjemność, gdy gra się fabularnie a nie mechanicznie. Pozostawiamy to do wyboru graczy, ale proszę uwierzcie, ciągłe rzucanie kośćmi szybko wam się znudzi i będziecie żałować czasu spędzonego nad ty,.

Trzy kostki
W Egidzie przy okazji testów używamy trzech kostek dwudziestościennych, czyli k20. Każda z kości
Kostka Współczynnika – za jej pomocą sprawdzamy nasze atrybuty. Wynik otrzymujemy sumując liczbę wyrzuconych oczek i modyfikatorów Współczynnika.
Kostka Umiejętności – właściwie jest to powtórzenie pierwszej kostki. Liczba oczek plus modyfikator i gotowe.
Kostka Szczęścia – tutaj mamy już do czynienia z pewną sporą różnicą. Ostatnia z kostek opisuje bowiem czysty fart, szczęście, uśmiech losu, jaki może dotknąć postać. Ot na przykład bohater skacząc z dachu wysokiego budynku testuje swoją Akrobatykę i Zręczność. Obydwa rzuty nie wychodzą jednak po jego myśli, więc sytuacja zapowiada się naprawdę źle... ale na kostce Szczęście wypada fenomenalna 18. Bohater zamiast roztrzaskać się o ziemię bezpiecznie spada na dupę w stogu siana.

Premie z Atrybutów i Umiejętności
W obydwu przypadkach progi poziomów i związane premie są identyczne:
1-4 - kara -2
5-8 - premia 0
9-12 - premia +1
13-16 - premia +2
17-19 - premia +3
20 i więcej - premia +5


Stopnie Trudności Testu
Test testowi nierówny – poszczególne czynności mają różny Stopień Trudności. Np. przeskoczenie półmetrowego potoku nie jest zbyt skomplikowane – tak więc Trudność nie będzie zbyt wysoka. Jeśli jednak rzeczka ma szerokość jednego, dwóch czy nawet czterech metrów – wtedy zaczynają się schody...I testy.

Prosty (ST poniżej 7) – to najbardziej błahe czynności, nieskomplikowane i nie wymagające dużego trudu. W zasadzie to w większości przypadków nie będzie nawet trzeba rzucać (umówmy się, że mistrzowi akrobatyki zwykły przewrót w tył nie sprawi żadnego problemu, choć pamiętajmy o Szczęściu – jeśli jest za niskie może wszystko zepsuć), ale jakiś fanatycznie oddanie rzucaniu kośćmi gracz albo MG się uprze, więc jest Prosty Test.

Przeciętny (ST 8-11) – Są to rzeczy, które są łatwe, ale czasem mogą się nie udać, przez nieuwagę, czy zwykły brak szczęścia( Wiadomo przecież, że każdy głupiec potrafiłby strzelić z łuku do przodu, ale można przecież zerwać cięciwę czy coś w tym rodzaju, w końcu idiotów na tym świecie nie brakuje. Oczywiście w walce każdy pojedynczy strzał z łuku nie będzie testowany pod kontem umiejętności, tylko oprzemy to na mechanice walki)

Kłopotliwy (ST 12-15) – Wiadomo, nie każdy potrafi osiodłać konia, nawet jeśli ma jakąś praktykę, to zawsze będzie mu jednak sprawiało problemy.
Wymagający (ST 16-19) – Jasne, że ogranie w kości krupiera, który od 50 lat siedzi w tym fachu i zna wszystkie sztuczki nie będzie łatwe, ale on też jest człowiekiem, i także popełnia błędy.
Trudny (ST 20-24) - no no, musiałeś pokusić się o zrobienie czegoś naprawdę ambitnego, skoro Mistrz Gry ustanowił aż tak wysoki poziom Testu. Niby masz jeszcze jakąś szansę, aby go zdać ale nie czarujmy się – trzeba być kimś niezwykle zdolnym i mieć sporo szczęścia, a najlepiej oba naraz.
Arcytrudny (ST 25+) – Gdybym to ja był MG, a ty chciałbyś otworzyć drzwi banku z zawiązaną opaską na oczach, w dodatku musiałbyś się w tym czasie ukrywać przed strażnikami w pustym, w 100% oświetlonym pomieszczeniu, to właśnie wtedy zarządziłbym ten test.

Należy też pamiętać o rzeczach niemożliwych, wykraczających poza podaną tu skalę. Nieraz i nie dwa może się zdarzyć, że gracz zbyt ufny w zdolności swojego bohatera zechce wykonać coś karkołomnego – przeskoczyć wysokie drzewo, zatrzymać konia w pełnym pędzie, czy przepłynąć rwącą rzekę w zbroi płytowej. W takiej sytuacji odpowiedź jest jasna: nie da się, niemożliwe. Żadnych ST 45, żadnej ogromnych utrudnień – po prostu nie do zrobienia i już.

Jak to wygląda w praktyce?
Bohater ucieka przed pościgiem przez las. Drogę zagradza mu wąwóz – ponad dwa metry szerokości, a płynąca dwadzieścia metrów dole rwąca rzeka nie zachęca do przeprawy. MG biorąc pod uwagę różne czynniki (szerokość wąwozu, strach przed skokiem, zmęczenie po długiej ucieczce) ustanawia ST testu Atletyzmu/Budowy na 15. Czyli jest to test Kłopotliwy. Przyjrzyjmy się teraz naszemu bohaterowi – całkiem wysportowany (Atletyzm na poziomie Profesjonalisty, więc premia +2) i dobrze zbudowany (Budowa na 14, co daje kolejne +2. Podsumowując premia do testu wynosi +4.. Gracza rzuca kolejno trzema kośćmi:
12 (z bonusem = 14)
9 (z bonusem = 11)
20 (tyle ile wypadło na kostce szczęścia)
Pierwszy wynik był dość przeciętny, w przypadku drugiego było już gorzej, ale trzeci to był prawdziwy łut szczęścia. Po wyciagnięciu średniej (którą zaokrąglamy w górę) wynik wynosi 15. Udało się! A jak to wygląda w przełożeniu na fabułę? Otóż skok był kiepski z technicznego punktu widzenia i bohater niechybnie spadłby w przepaść - miał jednak mnóstwo szczęścia i jakoś doleciał, wstał i mógł uciekać dalej.

Jak widać, pomimo pozornego skomplikowania jest to całkiem proste.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Projekt Egida Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin