Forum Projekt Egida Strona Główna Projekt Egida
Forum autorskiego settingu RPG "Egida"
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zbrojownia 1.0

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Projekt Egida Strona Główna -> Typy broni
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek




Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 11:19, 26 Sty 2008    Temat postu: Zbrojownia 1.0

Ostrza

Bułat – Cóż , jeżeli nie znasz tej broni , na pewno nie byłes na południu.. ostrze tej broni jest zarówno szersze i wiele ostrzejsze od naszych mieczyków. Tak w porównaniu z tą bronią , naszą można nazwać wyłącznie mieczykami!! Jest tylko jedna wada , bułaty są bardzo ciężkie i nie wprawny szermierz będzie miał problem z fechtowaniem się czy choćby skutecznym machaniem tym mieczem dwuręcznym…
Trafienie - 4
Obrażenia + 7
Blok + 4
Szybkość średni
Claymore – byłem kiedyś na wyspach na północy, teraz już nawet nie pamiętam jak się nazywają, ale wiesz, o które mi chodzi: górale i nizinnicy… wiesz? O, to dobrze!!
W takim razie słyszałeś już pewnie o claymore’ach? Masz tu jeden?! Pokaż mi go. No cóż muszę cię zmartwić, to jest tania podróbka prawdziwego claymore’a; rozpadnie ci się przy pierwszym bloku. PRAWDZIWY Claymore, którego używają wyspiarze jest z 1,5 raza cięższy od naszych mieczy, dłuższy jakieś dwa razy a o ile bardziej zabójczy… niesamowicie zabójczy, tylko to musisz wiedzieć. Ale nie ciesz się zbytnio, póki nie urośniesz trochę w barkach , lub nie nauczysz się machać pniem drzewa jak mieczem , nie masz szans na dobre posługiwanie się tą bronią.
Trafienie-10
Obrażenia +16
Blok-8
Szybkość wolny

Długi miecz –Ulubiona broń Rycerzy Europejskich rzadko, kiedy można spotkać rycerza, który nie zaczynałby od tej broni...Co? Ty chcesz być rycerzem i zaczynać od krótkiego miecza? Jeżeli nie wyśmieją cię już na szkoleniu, to możesz być pewien, że z umiejętnościami, które wyniesiesz z treningu rycerskiego zginiesz z nim równie szybko jak gdybyś walczył gołymi rękoma.
Trafienie-3
Obrażenia+8
Blok+4
Szybkość wolny
Flamberge – Symbol Zakonu Mieczokrzyżowców. Nie jest tam co prawda tak powszechny jak mogłoby się wydawać, bo większość Braci używa innych, lżejszych i krótszych broni.
Flambergów używają jedynie Bracia Fechmistrze – ludzie wysocy jak niejedne drzewa, których najłatwiej pomylić z niskimi Nordami. Budzą oni strach i szacunek, Są najbardziej szanowanymi wojownikami na europejskich polach bitew. Bracia Fechmistrze , walczą pieszo, gdyż na inne sposoby walki nie pozwala im właśnie broń: wielki dwuręczny miecz, większy od claymore’a nawet. Wkraczają oni do walki zaraz po tym , jak konnica rozbije szeregi przeciwnika , a wtedy zaczyna się prawdziwa jatka, jeżeli jeden z Braci zostanie otoczony , wystarczy jeden obrót z flembergiem i przeciwnicy leżą i kwiczą tylko.
Trafienie-10
Obrażenia+17
Blok-10
Szybkość bardzo wolny





Koncerz - tej broni warto używać jedynie z siodła, a i tak najlepsza jest w tym husaria Polańska. Długi na 5 stóp , bardzo wąski, ran ciętych raczej nie zada, ale jak kłute , to raczej nie ma kto tych ran wspominać.
Trafienie 0
Obrażenia+6
Blok-10
Szybkość szybki

Miecz norski – w dalekich górach Nordheimu mieczem tym walczą dzicy Nordowie. A że to lud aż zbyt silny, nie zadowolą się byle claymorem. Mają własny rodzaj miecza– klinga ma i sześć stóp i waży to tyle, co ze dwa claymore’y. Ze swym nędznym kawałkiem żelaza, który zwiesz mieczem, nie masz z takim berserkerem szans za dużo. Zbroja też niewiele pomoże, ze strzał nic sobie nie robią, włócznię połamią nim ich na nią nadziejesz... Hmm, po prostu lepiej ich omijaj, rozumiemy się?
Człowiek/nord
Trafienie -10/-4
Obrażenia+8/+19
Blok-15/-5
Szybkość b.wolny/wolny

Mizerykordia – ten długi sztylet z trójgrannym ostrzem pochodzi z Channon, skąd rozpowszechnił się po świecie. Niezbyt przydatny w walce znakomicie nadaje się do dobijania rannych: jego ostrze jest w stanie przebić zbroję.
Trafienie+3
Obrażenia-7
Blok-20
Szybkość b.szybki

Sejmitar – sejmitar jest bronią typową dla Złotych Marchii. Bardzo zakrzywiona i ostra jak brzytwa klinga, często bogato zdobiona. Sejmitar jest mniejszą wersją bułatu, wiele ma też wspólnego z jataganami z legendarnego Mahmajanu.
Trafienie -2
Obrażenia+7
Blok0
Szybkość średni

Szabla – szabla ma średniej długości zakrzywione i bardzo ostre ostrze. Od nieznanych wrogów przejęli ją Madziarzy, używa jej też polańska husaria. Poza przewagą szybkości, nad mieczem ma też duży plus w postaci wytrzymałości. Większość mieczy jest, bowiem produkowana masowo i niestarannie – poza rycerskimi – zaś szable wykuwa się z wielu warstw stali i są one bardzo twarde. Z łatwością – szczególnie w rękach silnego fechmistrza - przecinają tarcze i pancerz.
Trafienie-5
Obrażenia+8
Blok+3
Szybkość średni

Sztylet – broń to bardzo popularna, można się z nią spotkać wszędzie: na polach, bitew, na dworze książęcym, wśród rozbójników. Jedynie rycerze nie obnoszą się ze sztyletami (wyjątek to mizerykordia, ale służy ona do dobijania rannych) – wrodzona duma nie pozwala im nosić broni, którą uważają za oręż tchórzów i skrytobójców.
Trafienie +12
Obrażenia +2
Blok -17
Szybkość b.szybki



Obuchy

Buława – buława przypomina nieco buzdygan, jest to jednak broń typowo wschodnia – w Kislewie i Polaniii spotykana. Nie ma na głowicy piór jak na buzdyganie – buławy głowica jest gładka jak mój łysy łeb. W Królestwie Polańskim buława jest oznaką najwyższych dowódców wojskowych - jak choćby hetmanów, dowódców husarii przesławnej.
Trafienie-7
Obrażenia+15
Blok-19
Szybkość średni
Buzdygan – gdy trzeba komuś mocno przygrzać, a ty nie jesteś jeszcze tak silny jak nord, bądź ślubowałeś krwi nie przelewać –oto broń dla ciebie idealna. Buzdygan to broń szeroko rozpowszechniona wśród rycerstwa Zachodnich Królestw – zwłaszcza w Channon. Broń ta się składa z drewniono - metalowego trzonka i na nim osadzonej stalowej głowicy z piórami. Nie są zbyt ostre, ale też nie o to chodzi. Pomagają w tym, do czego owa broń została stworzona,to jest do rozłupywania czerepów.
Trafienie 0
Obrażenia +13
Blok -17
Szybkość średni

Cep bojowy – oręż ten sławę zyskał podczas bohemiańskiej rewolty. Jak ci zapewne wiadomo większość powstańców to ludzie niskiego stanu – chłopstwo i biedni rzemieślnicy. Z pól przytargali cep i po pewnych przeróbkach przez wojskowych. Możesz się śmiać z takiej broni, ale wiedz, , iż cepem takim równie dobrze można młócić ludzi, co zboże na polu. Sam widziałem, co zgraja takowych „wieśniaków” w cepy uzbrojona, potrafi zrobić nawet z ciężkozbrojnymi.
Trafienie -5
Obrażenia +10
Blok-20
Szybkość średni

Ciężki młot – albo kafar. Uwierz, nigdy nie widziałeś bardziej imponującej broni obuchowej, i raczej nie zobaczysz. Byle chuchro - jak ty chociażby – nawet nie podniesie, co dopiero by tym walczyć. Waży to ze dziesięć funtów. Ale jak już trafisz, to nawet gościowi w pełnej zbroi płytowej pogruchotasz wszystkie kości. A bywa i tak, że wystarczy pomachać takim młotem przed twarzą takiego rozbójnika, a on już biegu zbroję gubi.
Trafienie -13
Obrażenia +20
Blok-15
Szybkość b.wolny

Gromiciel – słyszałeś zapewne o Kapłanach Bitewnych. Przekonują oni, co bardziej zatwardziałych grzeszników do nawrócenia. Najczęściej stosowanym przez nich argumentem jest maczuga zwana Gromicielem. Gromiciel to taki krucyfiks, tylko większy, cięższy no i bardziej morderczy. Przyznać trzeba, że jest on bardzo skuteczny: uderzony takim krzyżem bluźnierca zaraz staje się bardzo potulny.
Trafienie -5
Obrażenia+9
Blok-10
Szybkość średni

Korbacz – korbacz jest podobny do Morgensterna i cepa bojowego zarazem, takie ich połączenie. Korbacz to metalowa kula na łańcuchu z trzonkiem połączona; można czymś takim bardzo skutecznie rąbać. No, chyba trzymasz coś takiego w ręce raz pierwszy, wtedy prędzej uderzysz sam siebie.. A i jeszcze jedna rzecz. Korbacz zazwyczaj ma tylko jedną kulę, ale tacy się też znaleźli maniacy, którzy chcieli więcej. I stąd potrójne korbacze, jeszcze gorsze od swego pierwowzoru. Nie dość, że trzech na raz kul unikać musisz, to jeszcze potrafi taki owaki owinąć jeden z łańcuchów wokół miecz. A wtedy szast-prast i bezbronny zostajesz, niby to pacholę.
Trafienie -4
Obrażenia +14
Blok -20
Szybkość szybki

Morgenstern - trudno tą maczugę piękną nazwać, ale jak mawiał mój stary kapitan – broń nie musi wyglądać, byleby zabijała. Morgenstern to broń takowego typu. Na trzonku drewnianym masz kulę nabijaną wszelkiego rodzaju kolcem. Nietrudno czymś takim zbroję przebić, a choć to i tak dużo, to przygrzać można mocno. Morgenstern jest wynalazkiem Imperium, tam też znajdziesz go wszędzie od wojskowych po raubritterów.
Trafienie-5
Obrażenia+17
Blok-20
Szybkość średni

Młot bojowy – broń to dość specyficzna i rzadka jest. Rycerze, jeśli obuchy używają to sięgają to po buzdygany raczej. Młot pomimo swych rozmiarów niewielkich jest dosyć ciężkim. Nie da się za pomocą jego fechtować w jakiś sposób, idealny jest za do walki z ciężkozbrojnym i powolnym przeciwnikiem.
Trafienie - 12
Obrażenia +17
Blok -18
Szybkość b.wolny

Nadziak – tfu, tfu doprawdy paskudna broń. Wygląda cokolwiek jak taki zwykły kilof z kopalni. Ale tylko na pierwszy rzut oka. Widać potem, że jest to prawdziwa broń. Z przodu osadzono długi zakrzywiony kawał metalu, którym można naprawdę nieźle rozrąbać człowieka. Z drugiej strony mamy niewielki kolec, mniej przydatny, ale zawsze coś.
Trafienie -5
Obrażenia+16
Blok-16
Szybkość wolny

Wielki topór – jakem chyba wcześniej wspominał, barbarzyńcy z Nordheimu, zwykłą bronią zadowolić się nie mogą. Tak jak claymore przy ich mieczu ledwie jak sztylet wygląda, tak i ich broń ulubioną – topór mianowicie – do swych upodobań dostosowali. Taki topór może budzić strach i zwątpienie i najodważniejszych nawet. Ma on, bowiem dwa wielkie ostrza, razem szerokie jak pierś mężczyzny. A że Nordom krzepy nie brak, machają tym toporem z wprawą wielką. A potrafi taki, berserker swym toporem człeka rosłego w pół przerąbać. Lepiej nie wchodź im w drogę, dobrze ci radzę.
Człowiek/Nord
Trafienie -16/-5
Obrażenia+10/+21
Blok-20/-11
Szybkość b.wolny/wolny

Topór bitewny – zapewne już się z czymś takim spotkałeś, przypomina to siekierę, taką do rąbania drewna. Z tą jednak różnicą, że toporem rąbie się ludzi. Bitewny topór za duży nie jest, co prawda, mimo to w zupełności wystarczy. Z takim orężem w rękach zmieniasz się na polu bitwy w rzeźnika. Wielu, broń taką uważa za wybitnie nieelegancką. Trzeba po prawdzie przyznać, że ludzie potraktowani mieczem czy młotem wyglądają kiepsko, ale ci, których zarąbano toporami tworzą prawdziwie okropny, rzeźnicki widok. Dzięki - a może raczej przez – topory bitwa zmienia się w jatkę...
Trafienie 0
Obrażenia+14
Blok-9
Szybkość średni






Włócznie

Berdysz – zaraz po wódce chyba najbardziej przydatny wynalazek Kislevczyków. Berdysz przypomina topór nieco, ma jednak dłuższe drzewce. Używany jest głównie przez kislewską piechotę, przyjął się też w Polani, a nawet Imperium.
Trafienie +12
Obrażenia+10
Blok-20
Szybkość średni

Gizarma – bardzo nieprzyjemna broń. Zamiast, jak Najwyższy przykazał, zwykłego ostrza ma ona komplet wszelkiej maści kolców, szpikulców i nie wiadomo, co jeszcze. Jedno dźgniecie w korpus no i amen – w środku wszystko masz poszatkowane. Przydatna jest w walce z ciężkozbrojnymi.
Trafienie +7
Obrażenia +10
Blok-20
Szybkość średni

Glewia – glewia jest orężem typu gizarmy, jednak zamiast kolców ma osadzone zwyczajne ostrze. Grot gizarmy przypomina nieco tasak – to jednolity, wielce ostry kawałek stali z lekko zakrzywionym ostrzem. Długa jest na ponad trzy metry, dlatego dobra jest do odpierania szarży konnicy, jak i ataku piechoty. Ma tą jednak wadę – to bardzo ciężka i wielce nieporęczna broń.
Trafienie -15
Obrażenia +12
Blok - 20
Szybkość wolna

Halabarda – typowa broń rozmaitych strażników miejskich. Jest używana w niemal każdym kraju. Sekret tego sukcesu leży zapewne w wszechstronności broni: łączy w sobie zalety topora, włócznia i nadziaka. Nie trzeba po za tym być zbytnio wprawnym wojownikiem by opanować walkę taką bronią.
Trafienie +10
Obrażenia +15
Blok - 17
Szybkość średni

Oszczep – większość broni drzewcowych jest za długa lub za ciężka by nią rzucić. I chyba, dlatego wymyślono oszczep – krótki i kruchy, za to idealny do miotania. Nie jest to, co prawda to samo, co łuk czy kusza, ale sześćdziesiąt kroków zasięgu zwyczajnie wystarczy. Istnieją tacy, co oszczepem potrafią rzucić na sto kroków, ale to do tego to trzeba niezłej wprawy.
Trafienie -5
Obrażenia +14
Blok-20
Szybkość szybki
jednorazowy

Pika –ostrze na pięciometrowym drzewcu – oto postrach kawalerii. Pika nadaje się właściwie tylko do odpierania wrogiej szarży – w walce w zwarciu jest zupełnie nie przydatna. Dlatego gdy adwersarza nie uda się od razu nabić na drzewce, dobrze jest mieć jakąś inną broń w zanadrzu.
Trafienie-7
Obrażenia+15
Blok-20
Szybkość wolny


Włócznia – broń tak do bólu zwyczajna, że po prawdzie niewiele można o niej powiedzieć. Istnieje wiele rodzajów włóczni, ale przeciętny egzemplarz ma długość nie większą jak sześć, siedem stóp. Zwyczajne drzewce, zwyczajne, gładkie ostrze. Ot, nic specjalnego, ale przydaje się zwłaszcza przeciwko lekkiej piechocie. Łatwo takiego nadziać nim zdoła podejść choćby na metr.
Trafienie +10
Obrażenia+9
Blok-20
Szybkość średni





Łuki i kusze

Arbaleta – ta specyficzna kusza o dużym łożysku miast bełtami strzela kulami. A trzeba przyznać, że taki ładny kawałek ołowiu robi większe wrażenie na wrogu niż kawałek drewna ze zwykłym grotem. Tylko trza mieć trochę krzepy, bo sam pocisk waży.. hoho! Dlatego większość preferuje zwyczajne kusze, ale powiadam ci: kiedyś takie urządzenie ci się przyda. At to trzeba będzie zastrzelić takiego ogra czy wilkołaka, a to dziurę zrobić w bojowym wozie. Wtedy arbaleta będzie jak znalazł.
Trafienie -10
Obrażenia+20
Blok
Szybkość b.wolny

Ciężka kusza – zasięg maksymalny tej broni wynosi ponad ćwierć mili, a z dwustu kroków przebije ona każdą zbroję. Oto ciężka kusza, prawdziwy pogromca na polach bitew i koszmar ciężkozbrojnych. No, bo jak można kusznika takiego usiec mieczem, jeśli przedtem z oddalenia odda on strzał, który przebije zbroję na wylot i zrzuci z siodła. Ale, żeby kusznicy nie mieli tak łatwo, to ma ona swoje wady. Jest ciężka (jak sama nazwa wskazuje), nieporęczna i ładowanie jej, szczególnie podczas bitwy to prawdziwy koszmar. Trzeba ją, bowiem oprzeć o ziemię, przytrzymać nogą i naciągnąć albo (w nowocześniejszych wersjach) nakręcić specjalną kolbą. Najlepiej jest się podczas ładowania schronić za tarczą.
Trafienie -7
Obrażenia+17
Blok
Szybkość niesamowicie wolna

Długi łuk – imponujący wynalazek Bretonów. Co jak co, ale wyspiarze na łukach znają się znakomicie. Strzela szybciej od kuszy, ma też niewiele mniejszy zasięg. Niestety o ile z kuszy strzelić może byle żołdak, o tyle łucznicy posługujący się tym łukiem muszą się najpierw przeszkolić. Dobry łucznik jest w stanie wystrzelić dwanaście strzał na minutę.
Trafienie-6
Obrażenia +14
Blok
Szybkość średni

Lekka kusza – od swej cięższej wersji różni się mniejszymi rozmiarami i wagą – stąd lekka. Ma, co prawda mniejszy zasięg (około pięciuset kroków), lecz można ją szybciej załadować i nie potrzeba do tego tak dużej siły. Z lekkiej kuszy da się strzelać nawet z siodła, jest też częściej spotykana niż kusza ciężka.
Trafienie -5
Obrażenia+13
Blok
Szybkość wolny


Łuk z Chetwood – opowiadałem ci chyba swego czasu o rozbójnikach z lasu Chetwood. Łucznikach wyśmienitych, co w człowieka trafią z dwustu kroków i pieniądze bogatym zagrabione biednym hojnie rozdają. I chociaż to drugie to bzdura wierutna i plotka stugębna, to pogłoski o ich biegłości w szyciu z łuku przesadzone bynajmniej nie są. Używają oni łuku specjalnego - niby to to samo, co długa bretońska cięciwa, ale sztuką jakąś przedziwną, choć naciąg mniejszy to niesie strzałę na mili ćwierć nawet! Tak, więc bywa i tak, że wojska oddział, do ochrony konwoju kupców ginie nim na odległość, chociaż stu kroków.
Trafienie +15
Obrażenia+10
Blok
Szybkość szybki

Łuk refleksyjny – takie rzeczy ujrzeć można w rękach wschodnich łuczników. Wygląda doprawdy przedziwnie: niby łuk jak łuk, ale jakoś tak powyginany. Ma on też naciąg strasznie duży. No i nauka posługiwania się tym to też nie w kij dmuchał. To broń dobra dla pogan, powiadam ci.
Trafienie -4
Obrażenia +10
Blok
Szybkość średni

Kołkownica – z daleka nie odróżniłbyś jej od zwykłej kuszy. Jednak po bliższym przyjrzeniu się można ujrzeć, iż łożysko na pociski jest trochę za szerokie jak na zwykłe bełty. Jest to kołkownica i nie strzela bełtami, tylko osikowymi kołkami, naostrzonymi odpowiednio. A teraz pomyśl przez chwilę, chłopcze i powiedz mi na jakież to okazje służy kołek osikowy? Ha, po twej minie poznaję, żeś przypomniał sobie matczyne opowiastki. Tak, kołkownica jest bronią Łowców i służy do polowań na wampiry. Te bestie jakąś przebiegłą demoniczną sztuką odporne są na bełty i strzały – jedynie kołek w sercu ją powstrzyma. A podejście do wampira na taką odległość, by było możliwe wbicie takiego kołka w pierś graniczy nieomal z cudem. Tak, tak można zakraść się do jego grobowca i wtedy go capnąć, ale gdy już takowy zakrada się do wioski, nie ma rady. Wtedy zakładasz kołek – mam nadzieję, że masz ich jakiś zapas, przyda się -, mierzysz, strzelasz i... Co? Trafiłeś, ale nie w serce od razu? Nie szkodzi. Drewno osiki wbite w ciało wąpierza, szkodzi mu wystarczająco byś mógł spokojnie ukatrupić go inszym sposobem.
Trafienie -7
Obrażenia +20
Blok
Szybkość b.wolny

Krótki łuk – używany jest głównie przez kawalerię, gdyż z długiego łuku nie da się strzelać z siodła. Najpopularniejsza broń miotana. Znajdziesz ją właściwie wszędzie: używają jej też wszystkie armie, których nie stać na kusze czy długie łuki, albo na odpowiednie wyszkolenie żołnierzy.
Trafienie - 3
Obrażenia +5
Blok
Szybkość szybki
.
Kusza snajperska - to dość specyficzna i rzadko spotykana broń. Używana jest przez strzelców wyborowych i skrytobójców. Strzela ciszej niż zwykłe kusze ma też większy zasięg – nawet do pół mili! Ładowanie tej kuszy to prawdziwa mordęga; nie przyda się do zwykłej walki. Ale też nie do tego służy. Za jej pomocą eliminuje się konkretne cele: dworzan i możnowładców w orszaku, niewygodnych strażników i tak dalej.
Trafienie +20
Obrażenia +15
Blok
Szybkość niesamowicie wolna +1 (5 segmentów)


Wartości szybkości:
b.szybki/szybki - 1 segment
średni – 2 segmenty
wolny/b.wolny – 3 segmenty
niesamowicie wolny – 4 segmenty


P.S
Thanks to :
Ściemniak


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tomek dnia Sob 11:21, 26 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Projekt Egida Strona Główna -> Typy broni Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin