Forum Projekt Egida Strona Główna Projekt Egida
Forum autorskiego settingu RPG "Egida"
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Archetypy vol.2

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Projekt Egida Strona Główna -> Profesje
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ściemniak




Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 13:17, 27 Maj 2010    Temat postu: Archetypy vol.2

Stwierdziłem, że skoro rozpętałem już w mechanice Egidy prawdziwą rewolucję, to wypadałoby pewne rewolucyjne zmiany wprowadzić także w systemie klas postaci..
W skrócie - stary system Archetypów mi nie pasował (pięć typów to trochę mało, powstają zbyt szerokie grupy i pewne naciągane klasy), ale nie był jednak całkiem do dupy, więc zafundujemy mu mały lifiting. Nie macie co się bać, nadal nie jestem zwolennikiem określonych klas, takich jak w DD, czy Monastyrze; uważam iż w Egidzie (gdzie najważniejsza jest w końcu fabuła) powinniśmy dać graczom nieco swobody. Robimy więc nowy podział:
Rycerz – nie mylić z DD-kowym paladynem, bo w okrutnym i nieprzyjemnym świecie Egidy nie ma takich… Zamiast tego skupcie się na takich przykładach – błędny rycerz, templariusz i zwykły, najzwyklejszy rycerz.
Kleryk – jak dla mnie kastę kapłańską trza by oddzielić od uczonych, bo to jednak co innego – żaden kapłan (w przeciwieństwie do takiego profesora) nie może być w drużynie z magiem, guślarzem, czy alchemikiem. Kapłani NIE mają żadnych mocy.
Awanturnik - każdy niepasowany wojownik. Były żołnierz, najemnik, bandyta.
Myśliwy - albo też: tropiciel, łowczy, kłusownik, treser, banita.Jak zwał tak zwał, w każdym razie chodzi z grubsza o faceta, który biega po lesie z łukiem.
Emisariusz - szpieg, dworzanin, dyplomata.. Słowem każdy, kto jest blisko władzy.
Uczony - księżą nie mają monopolu na wiedzą, dzięki czemu świat pełen jest wszelkiem maści cyrulików, alchemików, profesorów, ale także zielarzy i guślarzy.
Łotrzyk – wszystkie podprofesje (np. szuler, złodziej) z tej grupy przerzucamy poniżej. W zasadzie wszystko co nie pasuje nigdzie indziej będzie podpadać pod „Wędrowca” xD
Wędrowiec/Łazik/ Włóczega - ot takie ni to ni sio. Nie ma w sumie żadnych cech szczególnych (poza brakiem cech szczególnych xDD), nie jest ani wybitnie uczony ani biegły w sztukach walki. Jego życie upływa na niemal nieustannej podróży - nie ma stałego domu, najpewniej nie ma też rodziny. Włóczęgą może być wędrowny grajek czy też oszust, typowy poszukiwacz przygód albo nawet zwykły żebrak (choć kto chciałby grać żebrakiem?) – ta profesja będzie miała chyba najszerszą definicję. To postać dobra dla graczy, którym podobają się profesję w rodzaju Szczura i Kuriera (Neuroshima) i archetyp poszukiwacza przygód (Dungeons & Dragons); dobra dla graczy, którzy lubią bohaterów z ciekawą historią, awanturników itp.
Magik – dla nich miejsca nie może zabraknąć, jednak kwestią sporną jest to, czy gracze będą mogli grać magikami tak od razu, czy tez taką możliwość stworzy im dopiero jakiś dodatek itp.
Ta lista nie jest jeszcze ostateczna - wszelkie sugestie mile widzane.
Ostateczna nie jest także kwestia umiejętności, ale o tym już innym razem i w innym miejscu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Projekt Egida Strona Główna -> Profesje Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin