Forum Projekt Egida Strona Główna Projekt Egida
Forum autorskiego settingu RPG "Egida"
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Walka, walka..

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Projekt Egida Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ściemniak




Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 14:14, 10 Kwi 2009    Temat postu: Walka, walka..

...czyli temat poruszany już setki razy, lecz nigdy nie rozstrzygnięty do końca...
Jak na razie prezentuję się mechanika? Nie za dobrze – wciąż jest w niej kilka dziur i nieścisłości, a chociaż jest w miarę prosta i przystępna to jest w niej nieco zbyt dużo liczenia. Pomimo uproszczeń, pomimo zmian i modyfikacji wciąż coś trzeba z tym zrobić. Zacznijmy jednak od opisu bieżącej sytuacji systemu walki:
Na początku starcia bohatera wykonują przeciwstawny test Inicjatywy (Zręczność + mod. szybkości broni + rzut k20). Zwycięzca atakuje (mod. z broni + mod. z Umiejętności Walki + wartość Współczynnika[Siła lub Zręczność] + rzut k20), zaś przegranemu pozostaje jedynie obrona (mod. z broni + mod. z Umiejętności obrony [Parowanie lub Uniki] + wartość danego Współczynnika [Budowa lub Siła] + rzut k20). Jeśli Atakujący przegra (czyli będzie miał wynik niższy od Obrońcy) to wówczas nic nikomu się nie dzieje - walka toczy się dalej.
Jeśli Atakujący spieprzy sprawę naprawdę mocno, to wówczas wchodzi do gry Obrońca, który może wtedy zaatakować wroga – tak oto ofiara staje się myśliwym...W innym wypadku (czyli gdy to Atakujący uzyska przewagę) następuje druga część zmagań – rzut na Obrażenia. Składa się on z rzut k20, modyfikatora z broni (Obrażenia) i liczby oczek z poprzedniego rzutu, czyli przewagi jaką wówczas uzyskaliśmy. Po rzucie MG zagląda do tabelki i porównuje wynik, informując jak mocno oberwał przeciwnik. Jeśli niezbyt poważnie i jest w stanie walczyć – starcie trwa dalej.
Jednym z moich pomysłów na lekką modyfikację było dodanie Współczynników Pomocniczych, które pozwoliłyby uniknąć nieustannego liczenia – byłaby to po prostu suma tych wszystkich pierdółek (modyfikatorów z broni, Umiejętności, Współczynników itp, itd), którą dodaje się do konkretnego rzutu. Lista zawierałaby Atak, Obronę, Inicjatywę, Obrażenia i Wytrzymałość. Pozostaje jeszcze kwestia Szczęścia – jak (i czy w ogóle) będzie ono działało w walce? Do którego ewentualnie rzutu by się wliczało itp.
Zadanie nie tylko dla Tomka, ale dla całej ekipy – uprościć i uprzyjemnić cały ten system. Bo choć na razie nie jest źle to wciąż czegoś nam brakuje. A bez uporządkowanej mechany nie ma mowy o porządnych betatestach...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek




Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 14:43, 10 Kwi 2009    Temat postu:

Doszedłem nie dawno do wniosku, że zrobienie prostej mechaniki jest najtrudniejsze z całego systemu. Rzeczy fabularne, w których nie wszystko musi się zgadzać, można sobie upraszczać i wymyślać po prostu sie do niej nie umywają. Przez święta coś wymyśle. Wiem na pewno, że porzucę jakiś realizm stosowany na siłę na rzecz przystępności. 2-3 rzuty kostką i jak najmniej liczenia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek




Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 16:50, 13 Maj 2009    Temat postu:

Dobra. Olejcie wszystkie inne walki. Jak dla mnie, walka powinna się opierać tylko na trafieniu, obrażeniach broni i sile +/* zręczności bohatera. Jeśli was to zainteresuje to piszcie - wyjaśnię więcej...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek




Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 20:19, 15 Maj 2009    Temat postu:

No to jak ? Może być taka fest prosta walka ? Bo nie chce mi się znowu pisać mechaniki na darmo...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FiFi
Administrator



Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: K-ce

PostWysłany: Pią 20:38, 15 Maj 2009    Temat postu:

Ja bym to zrobił tak: najpierw zrobić najprostszą mechanikę, nawet kosztem realizmu, a potem dodać kilka-kilkanaście dodatkowych reguł które MG może acz nie musi wykorzystać. Te reguły wprowadzałyby więcej realizmu do mechaniki.
Tak więc najpierw zróbmy mechanę najprostszą, zawierającą tylko to co niezbędne, a potem dorobimy dodatkowe smaczki w postaci tychże reguł.
Dobry plan?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek




Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:37, 15 Maj 2009    Temat postu:

Postaram się zając podstawą przez weekend

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ściemniak




Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 10:17, 16 Maj 2009    Temat postu:

Jak dla mnie starczy to co już opisałem (dość pobieżnie, ale jednak) Atak (suma z tych wszystkich premii) kontra Obrona (znów suma, tylko z innych statystyk). Atak<Obrona=pudło, atak znacznie mniejszy od obrony=kontratak. Atak>Obrona=trafienie. Teraz rzucamy na obrażenia (uwzględniamy pancerz itp) sprawdzamy wynik w tabelce, MG zaznacza tą ranę i walka toczy się dalej - no chyba, że ktoś już za mocno oberwał. Wadą tego systemu jest dużo liczenia, które jednak można obejść dając te współczynniki - Atak i Obrona, ew. coś jeszcze. Do zrobienie pozostałoby tylko:
-mechanika strzelania
-mechanika pancerzy
-żywotność czyli HP
-tabelka z ranami

I to by było na tyle. Jak dla mnie ten system jest na tyle prosty i szybki, że chyba nie ma co kombinować na siłę i go zmieniać.

Aha, oczywiście te wszystkie staty obowiązywałyby tylko MG - to ważne!! Tylko on ma się bawić w liczenie i rzuty kostką, zaś drużyna słuchałyby tylko fabularnego opisu. Niektórym może to nie przeszkadzać, ale jak dla mnie większa frajda jest z "Omijasz jego blok zabójczo szybkim ciosem i precyzyjnym cięciem podrzynasz mu gardło. Bandyta, brocząc krwią z rany upada ciężko na zakrwawioną już ziemię."niż "Ok, wyrzuciłeś więcej niż on - udaje ci się trafić. Rzuć teraz na obrażenia. Zadajesz ranę Krytyczną - bandyta pada na ziemię". Oczywiście, jeśli ekipa tak zadecyduje można grać w "Otwarte karty" i wtedy rzuty i mechana są jawne, jednak autorzy systemu będą raczej zalecać to pierwsze rozwiązanie....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ściemniak




Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 13:20, 12 Sie 2009    Temat postu:

Dobra, ostatnio trochę nad walką myślałem i oto rezultaty moich przemyśleń:
Pancerze - będą brane pod uwagę przy drugim rzucie (Obrażenia), zmniejszając obrażenia. Przykładowo kolczuga - 6 do obrażeń, a zbroja płytowa daję premię -9.
Można też inaczej - redukcja ran - wtedy Lekka zmienia sie w Draśnięcie itp. Ale to prawie to samo. Łapiecie? Trzeba tylko zastanowić się ile ciosów można przyjąć na pancerz, zanim ten się rozleci - przyjmijmy, że pancerz obrywa ranę w dół - Lekka dla ciebie i Draśnięcie na Pancerz. Z tą małą różnicą, że pancerz jest o wiele bardziej wytrzymały - więcej HP, zależnie od jakości. Potrzebna by więc była konkretna tabelka.

Druga sprawa to strzelania. Wygląda teraz tak - żeby trafić w cel wystarczy zdać zwykły test (jak w przypadku innych umiejętności, jak Tropienie czy Zielarstwo), ST zależy zaś od odległości. Ta zaś podzielona jest na kilka Zasięgów - Bezpośredni, Bliski, Średni, Daleki, Maksymalny - dla każdego zasięgu inne ST. Zrozumiałe? Np. Bezpośredni - ST trafienia - 8-11, Bliski - ST to już 12-14. Ale jaka to konkretnie odległość? To już zależy od łuku - im lepszy, tym dalszy zasięg itp. W ten sposób takie np. 20 metrów to dla kiepskiego łuku Bliski Zasięg, zaś dla niezłej kuszy - tylko Bezpośredni. ST podane jest w pewnym przedziale, co jest zrozumiałe - w końcu trudniej trafić na 40 niż na 30m, mimo, że jest to ten sam przedział. Proste, prawda?

Kolejna rzecz - rany. Tabelki i HP nadal nie mam, ale mam nadzieję, że zabierze się za to Tomek. W każdym razie przełożenie jest takie:
Lekka - 3 Draśnięcia
Średnia - 2 Lekkie
Poważna - Średnia i Lekka
Krytyczna - Poważna i Średnia
Śmiertelna - Krytyczna i Poważna
Jeśli nadal zostajemy prz HP, to moja propozycja jest taka, żeby ich ilość zależała od sumy Budowy i Wytrzymałości. Ważne są też utrudnienia do testów - im poważniejsza rana, tym większy minus. Np. Lekka -1 do testów Obrony i Ataku, z kolei Średnia to np. -2, albo -3. Kolejna sprawa - Krwawienie. Upraszczając sprawę można zrobić tak - za każdą ranę kłutą lub ciętą co turę dochodzi rana o dwa stopnie mniejsza z powodu krwawienia. Dostałeś Poważnie - co turę rana Lekka z powodu opływu krwi.

Jak sami widzicie zostało zrobione już całkiem dużo w dziale mechany i pozostało już nam tylko jej dokończenie. Tomek, jeśli możesz zajmij się tym proszę - udziele ci wszelkiej pomocy, jednak chce, żebyś to ty się tym zajął - ja skończę Tworzenie postaci i może zajmę sie wreszcie Opisem Świata. Reszta może ci pomóc - wedle uznania.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Ściemniak dnia Śro 13:21, 12 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek




Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:41, 30 Sie 2009    Temat postu:

Przeczytam to jutro bo dziś nie mam siły Very Happy Jeśli możesz to mi jutro rano o tym przypomnij

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Projekt Egida Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin