Autor |
Wiadomość |
Ściemniak |
Wysłany: Nie 10:20, 24 Sie 2008 Temat postu: |
|
W sprawie testów mamy już właściwie wszystko obgadane. Rzut 3k20, następnie dodanie tych wszystkich modyfikatorów i wyciągnięcie średniej (zaokrąglanej w górę). Nie mamy tylko stopni trudności testu - kiedy dana czynność jest błahostką, a kiedy poważnym wyzwaniem?
Prosty (7-)
Przeciętny (8-11)
Trudny (12-16)
Żmudny (17-20)
Arcytrudny (20+)
Pewnie będzie to trzeba dopracować, ale to się okaże dopiero po beta testach. |
|
 |
FiFi |
Wysłany: Pon 8:11, 30 Cze 2008 Temat postu: |
|
Ja bym rozwijał umiejętności jak w neuro. Bez leveli a jest to łatwe i szybkie. |
|
 |
Tomek |
Wysłany: Sob 22:09, 28 Cze 2008 Temat postu: |
|
Wszystko ok, tylko trochę dziwny pomysł z tym poziomem postaci o.O zupełnie nie kumam skąd on ci się wziął. Levele muszą być, bo jak inaczej będziesz rozwijał umiejętności ? |
|
 |
Ściemniak |
Wysłany: Sob 20:37, 28 Cze 2008 Temat postu: |
|
Oto przygotowane troszkę naprędce modyfikatory do rzutów w Egidzie.
Na pierwszy ogień idą Współczynniki. Podzieliłem je na sześć grup - grupy te mają swoje podłoże zarówno mechaniczne (Siła czy Charyzma w przedziale 13-16 zapewniają bonus +2) i fabularne (Siła czy Charyzma w przedziale 13-16 to odpowiednio Atleta i Przekonujący). W ten oto prosty sposób zadowolono jest MG (bo ma grupy i modyfikatory) oraz gracz (powie, że jest Silny, a nie, że ma Siłę 12). Nadążacie? Tyle słowem wstępu, a teraz obiecane mody:
1-4 - kara -2
5-8 - premia 0
9-12 - premia +1
13-16 - premia +2
17-19 - premia +3
19+ - premia +5
Nazwy fabularne walnę później, bo jeszcze trzeba troszkę dopracować
Teraz kolej na umiejętności. Są one, podobnie jak Współczynniki, podzielone na sześć grup (i tu mała uwaga. Tyle samo grup - ale są one nierówne. Więc, gdyby komuś przyszła ochota albo kaprys to można to jeszcze wyrównać).
Dyletant (0) kara -2
Amator (1-5) - premia 0
Znawca (6-11) - premia +1
Profesjonalista (12-16) - premia +2
Mistrz (17-19) - premia +3
Geniusz (20) - premia +5
Szczęście z kolei, czyli trzecia kostka nie podlega już żadnym modyfikatorom - to i tak jeden wielki bonus.
Na koniec mala sugestia odnośnie leveli: w Egidzie nie ma leveli postaci, a przydałaby się taka namiastka. Wpadłem więc na pomysł, że poziom postaci to średnia jego najwyższego współczynnika z najwyższą umiejętnością (ale powiązaną z danym atrybutem; żadnych średnich Siły i Tropienia itp.). Przykładowo: żołnierz o statach: Siła 18 i Atletyzm 7 ma 13 (zaokrąglamy w górę) "poziom". |
|
 |
FiFi |
Wysłany: Nie 21:23, 25 Maj 2008 Temat postu: |
|
No jest zaje Logiczne, łatwe do skumania i w miarę szybkie!! Ciekawy pomysł z osobnymi rzutami na odrębne rzeczy. Gratz!!! |
|
 |
Tomek |
Wysłany: Nie 18:16, 25 Maj 2008 Temat postu: |
|
Myślę, że tabelka nie będzie problemem, a z tymi ułamkami, to musze przyznać, że mnie zagiąłeś, nie pomyślałem o tym . W każdym razie powiedzmy , ze decyzja zapadnie po testach. |
|
 |
Ściemniak |
Wysłany: Nie 17:57, 25 Maj 2008 Temat postu: |
|
Jak dla mnie to w porzo - proste, łatwo, szybko idzie skumać. Trzeba jednak uporać się z tabelką modyfikatorów, a poza tym jeszcze jedno - jak będzie takimi działaniami, jak wspomniane 32/3 - ułamki zaniżane czy podciągamy?
To właściwie tylko tyle, bo reszta już jest OK. Brawo Tomek  |
|
 |
Tomek |
Wysłany: Nie 14:25, 25 Maj 2008 Temat postu: Mechanika umiejętności(albo działań, jak kto woli) |
|
Jest już nieudana mechanika walki. Jest jakiś tam opis wiary. Jest nawet kilka postów o planie wydawniczym . Najwyższy czas na mechanikę, która się udała!
Przy moim myśleniu, za przykład umiejętności wybrałem umiejętność "Rozwiązywanie Sudoku". No i na ten przykład mamy władcę, który odpoczywa po bitwie w namiocie. Dla zabawy postanawia rozwiązać jakieś łamigłówki, które były w namiotach chińczyków, rozgromionych przed chwilą.
Władca jest nieprawdopodobnie inteligentny( Int 17), w życiu nie widział takiej łamigłówki ( Rozwiązywanie Sudoku 0) i ma trochę szczęścia ( Szczęście 11)
Jakiś jeniec tuż przed śmiercią w torturach wyjaśnia mu mniej więcej jak to rozwiązać. Władca chwyta ołówek i rozwiązuje. W tym momencie czas gry się zatrzymuje,MG ustala poziom wyzwania (PW), który jest równy 13, gracz który kieruje postacią władcy, bierze do ręki kostkę k20 i rzuca nią 3 razy.
1 raz za atrybut, na którym opiera się umiejętność ( u nas inteligencja)
2 raz za umiejętność , której on używa ( rozwiązywanie sudoku)
3 raz za szczęście, bo zawsze można znaleźć jakiś przykład szczęścia , już rozmawiałem o tym z Ziemniakiem, nie chce mi się powtarzać.
Dodaje do wyników modyfikatory wynikające z atrybutu itp(u nas niech to będzie kolejno : +3, -2 i 0)
Wypadają mu kolejno:
13
12
7
No cóż, niezbyt dobre wyniki, gracz wie, że będzie musiał mieć szczęście, tym razem w naszym świecie, żeby to wszystko dało ponad/równo 13.
Po dodaniu modyfikatorów wychodzą mu następujące wyniki :
16, 10 i 7.
Gracz dodaje te liczby, a ich sumę dzieli przez 3.
32/3 = mniej niż 11(nie chciało mi się dokładnie dzielić)
Władcy nie udaje się rozwiązać chińskiej zagadki. Jeńcy śmieją mu się w twarz, jego rycerze są zażenowani. Wyszedł na idiotę po prostu
W skrócie.
1. Mg ustala PW
2. Gracz rzuca 3 kośćmi, odpowiadającymi kolejno:
Atrybutowi , na którym opiera się testowana umiejętność
Testowanej umiejętności
Szczęściu
3. Dodaje do wyników modyfikatory wynikające z wysokości współczynników(ta tabelka jeszcze będzie zrobiona)
4. Dzieli tą sumę przez 3.
5.Sprawdza, czy otrzymany wynik jest wyższy lub równy poziomowi wyzwania ustalonemu przez MG.
Jeśli wynik jest wyższy lub równy - udało mu się,
jeśli jest niższy - no cóż, zjebał
Myślę , ze nieco to rozjaśniłem, głównie tobie fifi, bo ziemiankowi już to wytłumaczyłem.
P.S. i BTW Wiedzieliście, że w Firefoksie w słowniku ortograficznym nie ma słowa "sudoku" ? o.O |
|
 |