Projekt Egida
Forum autorskiego settingu RPG "Egida"
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Projekt Egida Strona Główna
->
Karta Postaci
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Egida
----------------
Pomysły
Świat
Mechanika
Bestiariusz
Magia
NPC-ci
Historia
Grafika
Postać
----------------
Profesje
Pochodzenie
Umiejętności
Cechy
Atuty
Karta Postaci
Zbrojownia
----------------
Typy broni
Style
Statystyki
Zbroje
Relikwie
Dwie Strony Medalu
----------------
Brąz
Srebro
Inne
----------------
Niewypały
Teksty
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Ściemniak
Wysłany: Czw 14:54, 12 Cze 2008
Temat postu: Współczynniki
Nie mamy osobnej kategorii dla atrybutów, więc walnąłem to tutaj.
Zacznijmy od tego co uchowało się po pogromie:
Siła - walka mieczami, pięściami, siłowanie itp.
Budowa - raczej umięśnienie niż rzeczywista siła. Innymi słowy taki napakowany koleś jak Pudzian będzie miał raczej wyższą Siłę i Budowę. Może też być zwalisty i wielki koleś, który nie będzie herkulesem (taki choćby Wacho czy inny bramkarz). Budowa określa "punkty życia" postaci, odporność na zranienia, choroby i trucizny, wytrzymałość, sprawność fizyczną.
[*]Percepcja[*] - ostatecznie uzgodniliśmy, że pójdzie do piachu....
Inteligencja - wiedza, umiejętność myślenia, spryt, smykałka do jakieś dziedziny wiedzy itp. Określa nie tylko oczytanie, ale też przebiegłość czy spostrzegawczość (Czujność i Tropienie). Mamy więc chyba najbardziej różnorodny Współczynnik.
Wiara - ot, niby drobiazg ale przydatny. Nie dla wszystkich - księża, templariusze, egzorcyści itp - oto ludzie którym daje ona wymierne korzyści- dostęp do kolejnych mocy i mocniejszych Modlitw.
Charyzma - wszelkiego rodzaju kontakty z ludźmi - rozmowy, przemówienia, przesłuchiwania, handel, czy.... tortury.
No i szczęście - ma wpływ właściwie na wszystko. Nie zastąpi w 100% jakiegoś współczynnika, ale może w znaczącym stopniu pomóc i nieco zrekompensować braki w statach.
No to przegląd mamy za sobą, a teraz jeszcze omówmy parę rzeczy dotyczących ogółu... Na początek taka sprawa - mimo, że to mechana, to atrybuty mogą być nieco fabularne. Np. Wiara 18 - ktoś z takim wynikiem może być światłym, dumnym i pobożnym aż do przesady - jakiś wysoki duchowny. Ale równie dobrze wiara 18 pasuje też do szalonego fanatyka, palącego każdego w pobliżu, groźnego inkwizytora, kaznodzieja-demagoga, miłosiernego i pokornego mnicha. Słowem wiele możliwości. Oprócz tego, skoro już o Wierze mowa, to należałoby też pomyśleć nad tym jej zamiennikami (dla magów i nekromantów), które oznaczałaby moc magiczną - ale to dopiero przy okazji kolejnych dodatków....
Poza tym pomyślałem nad zastosowaniem rozwiązania z Dzikich Pól - grupowania Współczynników. Innymi słowy - jeśli masz 1 do 4 Budowy to jesteś Cherlak, dalej np. Słabeusz, a od 18 możesz się nazywać Tytanem. Nazwy co prawda wzięte z dupy, ale wiecie o co chodzi
. Od razu mówie, że nie jest obowiązkowe i nie będę się o to pluł - to po prostu kolejny pomysł na uatrakcyjnienie i odmechanizowanie rozgrywki. Pozostawiam do zastanowienia.....
Następna rzecz - skoro już mowa o tym grupowaniu, to może pomyślimy też nad modyfikatorami jak w DD. Nie jest to koniecznie, ale mogłoby chyba pomóc w testach, ale to już pole Tomka.
Na razie taka mala kompilacja, jak mi coś potem przyjdzie do głowy to jeszcze napiszę.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin