Projekt Egida
Forum autorskiego settingu RPG "Egida"
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Projekt Egida Strona Główna
->
Profesje
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Egida
----------------
Pomysły
Świat
Mechanika
Bestiariusz
Magia
NPC-ci
Historia
Grafika
Postać
----------------
Profesje
Pochodzenie
Umiejętności
Cechy
Atuty
Karta Postaci
Zbrojownia
----------------
Typy broni
Style
Statystyki
Zbroje
Relikwie
Dwie Strony Medalu
----------------
Brąz
Srebro
Inne
----------------
Niewypały
Teksty
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
FiFi
Wysłany: Nie 17:25, 17 Lut 2008
Temat postu:
Kurde... Tydzień posuchy a tu nagle szok
Gratz
Tomek
Wysłany: Nie 10:39, 17 Lut 2008
Temat postu: Opis Profesji cz.1 - Rycerz
RYCERZ
I Opis ogólny fabularny
Widzę, więc chłopcze, że chciałbyś wstąpić w szeregi najznakomitszej formacji rycerskiej, jaka kiedykolwiek istniała? Musisz jednak przedtem wiedzieć, że nie jest to sielanka rodem z pieśni, a smoków od dawna nasz zakon nie ubija, bo nie istnieją. Jednak życie rycerza nie może zostać nazwane łatwym, nie w dzisiejszych czasach, w których pełno złodziei, rozbójników, zabójców, intryg i matactw. Wszystkiemu temu musimy stawiać czoło my – Zakon św. Maurycego, strzegący porządku w dzisiejszych czasach. Ale nie o naszej organizacji mam ci teraz mówić, a o życiu rycerza. Jeżeli jesteś silny, dobrze zbudowany, w miarę zręczny i bardzo elokwentny, to jesteś dobrym materiałem na rycerza. Wystarczy, że będziesz trzymał się kodeksu swojej formacji, podstawowego kodeksu rycerskiego, skryptu zachowań według dam, formularza rozmowy z władcą, księgi pomocy słabszym i podstawowych zasad dobrego wychowania, a także będziesz świetny w krasomówstwie, to możesz śmiało nazywać się rycerzem przez duże „R”. Ulubioną bronią rycerza jest oczywiście długi miecz, chociaż używamy też czasem pik, włóczni i toporów. Cała reszta broni jest po prostu nieelegancka i nie godna rycerza naszego pokroju, rozumiesz?
Oczywiście złocista tarcza, srebrna zbroja płytowa i biały rumak ze złotą grzywą są jak najbardziej na miejscu, ale ostatnimi czasy ciężko je dostać, więc zadowól się lepiej siwym koniem, dobrą zbroją paskową lub kolczugą na początek i starą tarczą ojca, a jeżeli twój szanowny ojciec takowej nie miał, to może znaczyć to tylko dwie rzeczy: Ty także jej nie potrzebujesz, lub to, że po prostu musisz sobie taką kupić.
II Opis poszczególnych klas:
1.Podział klasy:
Giermek -> Rycerz -> Templariusz
-> Błędny Rycerz -> Rycerz Legenda
0.Giermek, to zwykły pomiot rycerzy, kiedy już zostaniesz pasowany, bo co do tego nie mam żadnych wątpliwości, to także możesz jednego przygarnąć. Będzie on nosił za tobą twój miecz ( lub topór, itp.), tarczę i będzie prowadził twojego konia, kiedy zachce ci się spaceru.
Maksymalne statystyki:
Sił 10
Zrę 5
Bud 9
Int 5
Wia Wybór
Char 9
1a.Rycerz, no tu już możesz się bez wstydu pokazać miastu. Jesteś jednym z tych wielkoludów w lśniących zbrojach, na koniach, którzy jednym machnięciem miecza potrafią zdmuchnąć głowę Goblina ze wschodu z szyi.
Maksymalne statystyki:
Sił 15
Zrę 12
Bud 14
Int 10
Wia Wybór
Char 15
1b. Błędni Rycerze to żywe legendy, wiele się słyszy o ich wyczynach, o tym jak rozbili obóz w Zakazanym Lesie, o tym jak flirtowali potem z Panią Jeziora. O wielkich bitwach z Goblinami na wschodzie, gdzie on i jego świta przesądzili losy bitwy. Wygrali oczywiście. Mimo tych wszystkich wyczynów nie widać na jego ciele ani jednej szramy, na jego mieczu nie da się znaleźć uszczerbków, a jego tarcza i włócznia cały czas są w całości. Nawet na pochwie nie widać wielu przecięć, od szybkiego wyjmowania miecza… No, ale cóż, to profesjonalista, więc może jego przeciwnicy po prostu nie zdążyli nigdy go dotknąć.
Maksymalne statystyki:
Sił 13
Zrę 15
Bud 14
Int 15
Wia Wybór
Char 17
2a.Templariusze to zakonni rycerze, takich nie spotkasz na balach i króli, czy w towarzystwie dam. Oni nie tym są zainteresowani. Takich spotkasz raczej na krucjatach w Ziemi Świętej. Żałują tylko, że tak mało tych pogan na świecie dzisiejszym. Bo gdyby urodzili się ze 100 lat wcześniej… Wtedy mieliby roboty po uszy.
Maksymalne statystyki:
Sił 20
Zrę 17
Bud 20
Int 15
Wia (Minimum 15)
Char 16
2b. Rycerz Legenda to człowiek, którego możesz zobaczyć na ulicy, ale raczej z nim nie porozmawiasz. Zawsze otacza go ścisły korowód zakochanych w nim po uszy królewien, szlachcianek i chłopów, którzy chcą być jak on. Ma, co najmniej 6 giermków, dwóch nosi jedną rzecz, inaczej mogliby upuścić, a na drugą taką rzecz albo takowego rycerze nie stać, albo takiej nie ma. Zazwyczaj jednak Rycerz taki siedzi na dworze u jednego z najbogatszych władców współczesnego świata, gdzie flirtując z księżniczką, zapewnia sobie spokojny byt aż do śmieci.
Maksymalne statystyki:
Sił 16
Zrę 20
Bud 16
Int 19
Wia Wybór
Char 20
III Zwiększanie się atrybutów, co poziom:
Każda klasa profesji rycerskiej, co poziom otrzymuje 2 pkt atrybutów, które może wydać do jakiegoś atrybutu. Przykładowo, jeżeli Sir Lancelot ma następujące statystyki…
Sił 12
Zrę 7
Bud 8
Int 3
Wia 20
Char 10
…i jest błędnym rycerzem, to przy awansie może sobie podnieść jakikolwiek atrybut
O 2 punkty (w czasie sesji MG mówi, że poświęcił na zwiększenie przykładowo swojej zręczności 2 tygodnie). Jeżeli jednak chciałby podnieść swoją siłę o 2 punkty, MG nie może mu na to pozwolić, gdyż Lancelot nie ma już potencjału, by trenować nad swoimi mięśniami(max. siły dla błędnego rycerza wynosi 13, a Lancelot ma 12, więc może wydać na siłę tylko jeden punkt, aż nie stanie się rycerzem legendą i zwiększą się jego ograniczenia atrybutów). Wtedy może pracować nad swoimi mięśniami tylko tydzień, a drugi tydzień czasu musi pracować nad czymś innym.
IV Umiejętności profesji:
Każda postać, która ma profesję rycerską, może wybierać umiejętności rycerskie i ogólne własnego wyboru.
Lista umiejętności rycerskich:
Jeździectwo
Walka Wręcz
Ostrza
Obuchy
Włócznie
Parowanie
Dyplomacja
Flirt
Przemówienia
Atletyka
Sprawność
Oczywiście, jeżeli templariusz chciałby nauczyć się dawać sakramenty, a MG uzna, że nie zaburzy to rozgrywki, może to zrobić, nie ma przeszkód.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin