Projekt Egida
Forum autorskiego settingu RPG "Egida"
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Projekt Egida Strona Główna
->
Niewypały
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Egida
----------------
Pomysły
Świat
Mechanika
Bestiariusz
Magia
NPC-ci
Historia
Grafika
Postać
----------------
Profesje
Pochodzenie
Umiejętności
Cechy
Atuty
Karta Postaci
Zbrojownia
----------------
Typy broni
Style
Statystyki
Zbroje
Relikwie
Dwie Strony Medalu
----------------
Brąz
Srebro
Inne
----------------
Niewypały
Teksty
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
FiFi
Wysłany: Pią 22:31, 25 Sty 2008
Temat postu:
Ignorant...
Tomek
Wysłany: Pią 22:29, 25 Sty 2008
Temat postu:
No doobra
rezygnuje bo i tak mnie gówno obchodzi ta wasza gówniana magia , i tak mieczownictwo będzie najsilniejsze!! ( Żarcik taki
)
FiFi
Wysłany: Pią 22:21, 25 Sty 2008
Temat postu:
No, dobrze gada!!!
Ściemniak
Wysłany: Pią 22:20, 25 Sty 2008
Temat postu:
Ja z kolei nie chce żeby magia była zbyt silna jak to jest w dedekach. Tam już na 10 levelu ma się baardzo mocne czary, że o epickich poziomach nie wspomnę...
Niech dotarcie do VI Kręgu będzie poważnym wyzwaniem. Takim na cała kampanie, a nie kilka przygód... VI będzie bardzo elitarnym i ścisłym gronem, a wbicie się w jego szeregi graniczyć ma z cudem. No, może bez przesady, ale jakoś tak.
FiFi
Wysłany: Pią 22:16, 25 Sty 2008
Temat postu:
No ale do takich większych wyczynów to się będzie musiał przygotować. Przecierz przesunięcie góry to nie tak ho siup nawet dla prosuperhipermistza magii nie?
Tomek
Wysłany: Pią 22:12, 25 Sty 2008
Temat postu:
No ale wtedy raczej nikt nie zazna radochy płynącej z rzucania połową kuli ziemskiej ( sory talerza
) a przecież o to chodzi, żeby była przyjemność grania , więc jak już nawet potężny mag będzie mógł rzucać ledwo głupim drzewem, to to samo mam średnim rycerzykiem mogę to zrobić , tylko inny test czeka MG
Ściemniak
Wysłany: Pią 22:03, 25 Sty 2008
Temat postu:
Tomek napisał:
Dobre , a warunki sam wymyśl , tak , żeby tym magiem z 6 okręgu nie były same 20 levelowce ale też inni gracze , tak od 16-17 levelu.
Właśnie o to chodzi, żeby VI krąg był najbardziej pro. W wymaganiach nie zejdę poniżej 18 levela.
Tomek
Wysłany: Pią 21:55, 25 Sty 2008
Temat postu:
Dobre , a warunki sam wymyśl , tak , żeby tym magiem z 6 okręgu nie były same 20 levelowce ale też inni gracze , tak od 16-17 levelu.
FiFi
Wysłany: Pią 20:34, 25 Sty 2008
Temat postu: Podstawy Magii
No to lecimy...
--------------------------------
Jeśli zdecydowałeś się na grę magiem, musisz wiedzieć że magia w świecie Egidy działa nieco inaczej niż w innych znanych ci systemach.
Po pierwsze, zapomnij o szkołach magicznych takich jak Przywołanie, Nekromancja czy Iluzja. W świecie Egidy wyróżniamy 5 podstawowych Szkół Magii, Bohater wybiera jedną z nich:
Ogień
Woda
Ziemia
Powietrze
Magia Umysłu
Każda ze szkół charakteryzuje się sposobem działania. Ogień jest najbardziej niszczycielskim żywiołem, pozwala podpalać przeciwników (i nie tylko) czy też oświetlać drogę w jaskiniach, Woda służy bardziej do leczenia niż walki, Ziemia pozwala magowi wzmocnić swą skórę, lub wywołać trzęsienie ziemi, Powietrze pozwala magowi na teleportację lub przyspieszenie swych ruchów, dzięki możliwości przenoszeniu mas powietrza, Mag Powietrza będzie mógł w pewnym stopniu kontrolować pogodę. Dzięki Magii Umysłu mag będzie mógł zajrzeć w myśli innej osoby, lub przenosić różne przedmioty na odległość (telekineza).
Po drugie, zapomnij o liście dostępnych zaklęć, z której wybierasz odpowiednie do danej sytuacji. W Egidzie Bohater nie śpiewa zaklęć, ani nie wykonuje zawiłych gestów by przywołać np, deszcz kamieni. Mag Ziemi po prostu rozkazuje kamieniom spaść w wybranym miejscu. Innymi słowy mag nie przywołuje czarów lecz manipuluje otaczającym go światem, rozkazując podległemu mu żywiołowi.
Po trzecie, brak many. Mag nie posiada energii którą zużywa na czarowanie, i nie ma ograniczeń co do liczby czarów na dzień. W egidzie ograniczeniem jest Źródło. Mag Ognia mając w ręku pochodnię może rozkazać płomieniowi aby poleciał w wybrane miejsce. Wraz ze wzrostem Magicznej więzi mag może kontrolować większe źródła od wspomnianej pochodni do wulkanów i wielkich pożarów.
Po czwarte, ograniczenia. Oczywiście brak many nie oznacza że magia jest nieograniczona. Ograniczeniem będzie jak można się domyśleć, dostęp do żywiołu.
Ogień - Jak powszechnie wiadomo płomienie na drzewach nie rosną, więc każdy Mag Ognia będzie musiał mieć prz sobie jakieś źródło ciepła.
Woda - Podobnie jak w przypadku Ognia, Mag Wody będzie potrzebował mieć przy sobie pojemnik napełniony wodą.
Ziemia - W zależności jakie podłoże jest w pobliżu, Mag Ziemi będzie mógł
wykorzystać inne czary.
Powietrze - Aby móc z niego korzystać powietrze musi być w ruchu, więc Mag Powietrza nie będzie mógł czarować pod ziemią, lub w zamkniętych pomieszczeniach.
Magia będzie miała widoczny wpływ na jej użytkownika. Jedne będą korzystne, np możliwość oddychania pod wodą, inne wręcz przeciwnie. Zmiany będą widoczne w wyglądzie, skóra będzie zmieniać barwę itp.
Kręgi. Kręgi to swoiste stopnie wtajemniczenia. Jest ich sześć i żeby awansować do kolejnego Kręgu trzeba spełnić określone warunki
[Tu warunki ale nie wiem jakie
]
Każdy Krąg zwiększa możliwości Maga i wielkość Źródła nad którym może zapanować.
I. Źródło - płomień świecy, kubek wody, grudka ziemi czy kamyk, słoik napełniony powietrzem. Pozwala na mało zaawansowane zaklęcia, ale pomysłowy mag i z tym sobie poradzi.
II. Źródło - pochodnia, bukłak wody, łopata ziemi (
), mała chmurka.
III. Ognisko, bajorko, głaz,
IV. Duże ognisko (np płonące całe drzewo), stawik, pół pola, powietrze w izbie.
V. Pożar, jezioro, pagórek (?), cumulus (taka chmura
)
VI. Wulkan, zatoka (taka duża), góra, kilka cumulusów
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin